1.
VARIKLIO DIAGNOSTIKA KAUNE KITAIP…
15 Klausimų – Atsakymų, kuriuos reikia perskaityti visiems…
Automobilio variklio patikra – kitaip dabar vadinama variklio diagnostika… Tačiau, kas slepiasi po šia stebuklinga fraze, daugelis dar iki šiol nežino.
Pabandysime paaiškinti, kuo skiriasi kompiuterinė variklio diagnostika, nuo tikros tam tikrų mazgų įvertinimo ir mechaninės patikros,
Skaitykite viską iki galo. Pasistengsime, kad viską pagaliau suprastumėte teisingai ir tą supratimą turėtumėte ateičiai. Pravers tikrai!
2.
KOMPIUTERINĖ VAIKLIO DIAGNOSTIKA – KO ŽMONĖS NENORI SUPRASTI?
Nors jau turbūt bus 10 metų kaip daugelis autoservisų naudoja kompiuterinę diagnostikos įrangą ir ima po 20,- ar 30,- eurų už tokią paslaugą – rezultatas nepasikeitė.
Tai yra vairuotojų supratimas liko tas pats. Retas kuris supranta, kad tai yra tik pirmas žingsnis stengiantis nustatyti, kas sugedo ir dėl ko.
3.
AR KOMPIUTERINĖ AUTOMOBILIO DIAGNOSTIKA PARODO KAS SUGEDO?
Beveik 90 proc. vairuotojų (jeigu ne dar daugiau) mano, kad pasijungus įrangą galima pirštu durti į tam tikrą automobilio mazgą ir sakyti pavyzdžiui: „Reikia keisti EGR vožtuvą“ garantuojant, kad jis blogas.
Žinoma, yra tam tikrų gedimų, kuriuos galima beveik 99 proc. išaiškinti naudojantis automobilių diagnostikos prietaisais.
Bet jų nėra tiek daug… kad nereiktų skirti keletos minučių papasakoti žmogui ką reikškia ta kompiuterinė variklio diagnostika.
Tačiau niekas visais laikais per daug nekalbėjo. Visi stengiasi kuo greičiau atimti tuos keletą eurų ir „Viso gero“
4.
UŽDEGIMO SISTEMOS DIAGNOSTIKA?
Labai dažnai mums skambina ir sako „Nedirba variklis – kiek kainuoja kapitalinis remontas pas Jus” . Taigi mielieji… Iki variklio kapitalinio dar labai toli. Pirmiausia atliekama uždegimo sistemos patikra / diagnostika.
Nes supraskite… Variklis tai nėra vien tik metalo komponentų grupė. Aplink jį pilna daviklių, žvakės, babinos, variklio valdymo blokas, laidynas.
Visus šiuos dalykus reikia tikrinti pirmiausia. O ne į variklį lįsti. Kai visa tai veikia nepriekaištingai – tada tik galima planuoti, kokio lygio remontas gali laukti. Ir viskas priklauso nuo simptomatikos.
Čia panašiai kaip su bet kokia liga. Sutikite – juk niekas nesigula ant operacinio stalo jeigu pastoviai skauda širdį.
Pirmiausia daromi visi įmanomi logiški testai. Jei jie rodo, kad bus reikalinga operacija – tada gal ir reikės „pjauti”
5.
IDS SISTEMOS DIAGNOSTIKA
IDS diagnostika – tai išmetamųjų dujų sistemos diagnostika. Paklausite – prie ko čia variklis? Va čia ir yra šuo pakastas, kad net daugelis tų meistrų, kurie daug metų remontuoja automobilius, apie katalizatorius, dpf filtrus, AdBlue sistemas retai kada susimąsto.
Kaip pavyzdys, nesenai turėjome tokį variantą, kai mums atvarė po atlikto kapitalinio remonto automobilį, kuris nuvažiavo virš 1000 km ir vėl užkalė.
Žmogus, kuris atvarė mašiną nenorėjo važiuoti atgal pas tuos pačius meistrus ir liepė išsiaiškinti, kas čia negerai padaryta.
Po atliktos pilnos variklio ir aplink esančių komponentų diagnostikos išaiškėjo, kad buvo užsikimšęs katalizatorius.
Tai štai kaip kartais nutinka, kai į variklio remontą žiūrima tik kaip į sugedusių komponentų keitimą.
6.
DPF FILTRAI IR JŲ DIAGNOSTIKA
Turbūt neteko girdėti, kad dėl užsikišusio dpf filtro gali reikėti remontuoti ne tik turbiną, bet ir variklį. Apie turbinas truputį vėliau pakalbėsime.
Taigi, paimkime patį paprasčiausią Opel 1.9 CDTI variklį, kuriame visada gamykliškai bus pastatytas Dpf filtras.
2008 metais turėjome tokį atvejį, kai taip pat po variklio kapitalinio remonto pas mus papuolė vairuotojas, kuriam po 3000 km pradėjo kalenti variklis.
Kai pradėjome aiškintis, nustatėme, kad pradėjo barškėti indėklai. Kas įdomiausia, kad jie jau buvo pakeisti atliekant variklio kapitalinį remontą.
Meistras, kuris darė remontą garantijų nedavė, nes anot jo, variklis buvo tinkamas tik išmetimui, o ne remontui.
Kaip supratome, buvo susitarta daryti kuo pigiau, neatsižvelgiant į buvusią variklio būklę.
Dabar pabandykite atspėti, kodėl pradėjo barškėti variklio apačia?
O dabar žiūrėkite… Išsitraukiame tepalo lygio matuoklę ir tepalo norma dviguba. Spėkite kodėl…
Atsaaaaaakymas paprastas kaip 2×2. Tepalo lygis padidėjo nuo nuolat vykstančios regeneracijos. Kurios metu yra įpilamas papildomas kuro kiekis, kuris turi keliauti į išmetimo sistemą ir deginti Dpf filtrą.
Tas dyzelinas keliauja žiedais į karterį ir … tepalas virsta vandeniu. O, kaip žinome, vandens tepimo savybės skiriasi nuo tepalo tepimo savybių…
7.
TURBINOS DIAGNOSTIKA?
Mums visada labai keistai atrodo, kai remontuojamas kapitaliai variklis, o turbina net ant stendo kartais nestatoma patikrinimui.
Apie kokias garantijas tokiu atveju galima kalbėti?
Eilinis atvejis. Meistras pačiupo už turbinos sparnuotės, paklibino išilgai / skersai. „Viskas normaliai” turbina gera. Važiuos.
Tokios istorijos dažniausiai baigiasi pakankamai liūdnai, o kartais labai liūdnai.
Dažniausiai net nespėjama nuvažiuoti iki 2000,- Maximum 10.000 km galima duoti, jei turbina praleidžia tepalus. Viskas paprasta. Žmogus net nekreipia dėmesio, kad iš duslintuvo truputį padūmina. Visi galvoja, kad išsidūmins. O kol išsidūmina, tada ir variklį iš naujo gali tekti daryti.
8.
ECU BLOKO DIAGNOSTIKA
Va šita vieta beveik neįkandama daugeliui variklistų. Yra buvęs ne vienas kartas, kada išardomas variklis, surenkamas ir kaip nedirba vienas cilindras taip nedirba.
Tam reikalui yra geri autoelektrikai Kaune, kurie gali patikrinti ECU variklio valdymo bloką ir pasakyti – gali jo darbas įtakoti tam tikrus simptomus ar ne.
Taigi… Reiškia prieš darant bet kokį rimtą variklio remontą šią vietą būtina tikrinti. Kitaip rizikuoja pirmiausia meistrai, o savaime ir pats automobilio savininkas…
9.
KIEK KAINUOJA KOMPIUTERINĖ DIAGNOSTIKA?
Taigi, vienas sėdėdamas bute reklamuojasi, kad daro automobilio diagnostiką už 5,- eurus. Kitas garaže besidarbuojantis prašo 10-15,- eurų. Kompiuterinė variklio diagnostika autoservise kainuoja jau 20,- eurų.
Specializuoti autoelektronikos servisai be 30,- eurų net neina prie automobilio… Taigi, kiek mokėti iš tikrųjų ir kam? Klausimas paprastas, tačiau atsakyti sau teks pačiam.
Mūsų patarimas – ieškokite tokio autoserviso ar automobilių meistro, kuris gali ne tik atlikti automobilio kompiuterinę patikrą, tačiau turi visus įrankius jūsų automobiliui atlikti remontą po diagnostikos.
O įrankiai nėra tik raktai ir kompiuterinė įranga! Svarbiausias įrankis yra kiekvieno meistro galvoje. Ir jeigu meistras moka juo naudotis – pagalba beveik garantuota.
Nors yra ir tokių piliečių, kuriems reikia autodiagnostikos tik šiaip sau – dėl įdomumo. Dažniausiai tokiems kyla tik toks klausimas: „Ką daryti, jeigu užsidegė „Check Engine“ lemputė?“
10.
VIZITAS PAS MEISTRUS – BAISESNIS NEI PAS GYDYTOJUS
Jeigu automobilis dar važiuoja, o Check Engine lemputė tik dega – automobilio patikrai ruošiamasi mėnesių mėnesiais.
Mes labai dažnai sakome, kad pas dantistą nueiti prisiruošimas trunka trumpiau nei pas automobilio autodiagnostikos specialistą.
Net jeigu mirksi beveik visos įspėjamosios lemputės prietaisų skydelyje… O mes juk žinome kiek kartais reikia laiko, kol susiruošiame pas daktarus…
11.
VARIKLIO PATIKRA PRIEŠ PIRKIMĄ
Kitas klausimas, kai reikia patikrinti automobilį prieš pirkimą. Šioje vietoje jau nekyla net klausimas kokia automobilio patikrinimo kaina prieš perkant.
Laimei žmonės jau žino, kad geriau patikrinti automobilį pirkimo momentu, nei paskui gaudyti pardavėją ir bandyti atgauti pinigus…
12.
KĄ GALIMA PATIKRINTI AUTOMOBILYJE ATLIEKANT KOMPIUTERINĘ DIAGNOSTIKĄ PRIEŠ PIRKIMĄ?
Nusprendus įsigyti vieną ar kitą automobilį galima jį apžiūrėti ne tik išoriškai. Galima pasikapstyti po praktiškai visus elektronikos valdymo blokus ir… kartais atrasti net labai vertingos informacijos.
Kuri leis padaryti svarbų sprendimą: verta įsigyti nusižiūrėtą transporto priemonę ar ne !
13.
SVARBIAUSIA – KOMPIUTERINĖ VARIKLIO DIAGNOSTIKA
Kodėl pirkėjai labiausia rūpinasi atlikti variklio diagnostiką? Atsakymas gana paprastas: įsigijus automobilį su variklio ir aplink jį esančių komponentų gedimais – automobilio kaina gali greitai išaugti ne vienu 100,- eurų.
Pavyzdžiui jeigu reikalingas turbinos remontas – išlaidos gali siekti net tūkstantį eurų. Taigi… Verta ar ne, atlikti variklio diagnostiką prieš perkant – spręskite patys.
14.
AR GALIMA PATIKRINTI AUTOMOBILIO RIDĄ JEIGU JI ATSUKTA?
Galima! Ir net labai dažnai! Paklausite „Kodėl dažnai?“ Todėl, kad atsukti kilometražą šiuolaikiniuose automobiliuose taip, kad niekas nepastebėtų kainuoja labai didelius pinigus.
Todėl korekcijos atliekamos tik potencialiam klietui matomiausiose vietose. Tačiau žinant, kur reikia žiūrėti, kad pamatytum tikrąją ridą – labai dažnai galima „atkasti“ tikruosius nuvažiuotus kilometrus…
15.
MECHANINĖ TURBINOS DIAGNOSTIKA – ĮMANOMA AR NE?
Jeigu pas mus atliekamas variklio galios didinimas, mes be išimties siūlome patikrinti turbinos mechaninę dalį. Tai reiškia, kad jeigu automobilis važiuoja puikiai šiandien, nereiškia, kad turbinos būklė ideali ir ji „suksis“ dar 100.000 km.
Reikia atminti vieną paprastą dalyką – kompiuterinė turbinos diagnostika neparodo likusio turbinos resurso. Todėl apžiūra turi būti atliekama mechaniškai ir tik taip.
Suodžių filtrų Dpf /Fap diagnostika apie tai daugiau čia: >>